Piękny wzrost dzięki optymalizacji title – Case Study

Powiedz innym o tym wpisie 😉

Czynników rankingowych jest wiele lecz trudno zaprzeczyć, że nawet sam, prawidłowo dobrany i zoptymalizowany znacznik title, potrafi zdziałać cuda.

We wrześniu 2017 roku zerknąłem w monitor pewnej Blogerce, która poprosiła mnie o radę podczas redagowania opisu title dla nowego artykułu. Naturalnie aby się wypowiedzieć, przeglądnąłem cały artykuł i podczas udzielania rady, moją uwagę przykuło dodatkowo coś jeszcze większego.

Jak się okazało, wszystkie wpisy w danej sekcji miały ten sam charakter i posiadały pewien schemat jeżeli chodzi o układ informacji. Natomiast zostało to całkowicie pominięte w optymalizacji. Patrząc na schemat opisów title oraz samych artykułów, nawet bez sprawdzania wiedziałem, że odpowiedzi znajdujące się w treści, posiadają wiele wyszukiwań w organicznych wynikach Google i zaleciłem wdrożenie globalnej zmiany.

 

Generalizując, opisy które tworzyła do tej pory, wyglądały następująco:

 

I tutaj widać podstawowy problem. Dlaczego w każdym opisie title dodawana jest nazwa bloga, która nic nie zmienia, a i tak pojawia się w adresie domeny? Lepiej w takiej sytuacji zastąpić ją nazwami cech, które są opisywane w recenzjach.

Mówiąc cechy, mam na myśli coś takiego jak „Specyfikacja” czy też „Opinie” w przypadku serwisów sprzedających chociażby smartfony. Czyli nieodłączna część danego hasła, w tym przypadku produktu, która cieszy się dużą popularnością wyszukiwania.

 

Ilustrując:

  • Iphone 8
  • Iphone 8 cena
  • Iphone 8 opinie
  • Iphone 8 specyfikacja
  • Iphone 8 dane techniczne

 

Przeważnie sklepy internetowe posiadają odpowiedzi na takie zapytania w obrębie jednej podstrony produktowej. Warto zatem przynajmniej częściowo, wspomnieć o ich obecności w opisie title.

 

Wracając do tematu, dzięki wtyczce Yoast, zmiana schematu zajęła około minuty, więc nie było to nic wymagającego, a po konsultacji, ostatecznie wybraliśmy nowy schemat, który wygląda następująco:

 

Dla mnie efekt był do przewidzenia, Blogerka nieco nie dowierzała, lecz efekty pojawiły się bardzo szybko i mówią same za siebie: (strzałka wskazuje dzień dokonania zmiany)

 

Jak ta zmiana przełożyła się na ruch organiczny? dla pewności wykluczyłem z wykresu wszystkie wpisy, które zostały opublikowane po czasie jej wprowadzenia, a efekt wygląda następująco:

 

Reasumując: Cóż, dwie minuty pracy, odrobina chęci i Blogerka może cieszyć się zwiększeniem ruchu i widoczności dla wszystkich obecnych oraz każdej z następnych recenzji, tylko dzięki tej jednej drobnej zmianie.

Powodzenia zatem w dalszym blogowaniu! 😉

Piękny wzrost dzięki optymalizacji title – Case Study
5 (100%) 5 votes
Powiedz innym o tym wpisie 😉

8 komentarzy do “Piękny wzrost dzięki optymalizacji title – Case Study”

pisze:

To jest to czego brakuje niektórym dużym graczom, u których poddostawcy mają lepsze SEO niż sam producent… I mozesz trąbić a i tak guzik zrobią.

Marcel

pisze:

Czy te cechy były częściowo po przecinkach?

Niby google „nie lubi” fraz po przecinkach, ale dużo topów tak ma ustawione title.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *