Penguin i Panda raz w miesiącu?

3 0
Powiedz innym o tym wpisie 😉

Od ostatniej aktualizacji algorytmu Penguin minął już prawie rok. Branża SEO oraz wielu przedsiębiorców skupiających się na handlu i promocji własnej firmy w internecie z niecierpliwością oczekuje aż Google wypuści kolejną aktualizację aby ponownie mieć szanse na skuteczne promowanie swoich firm i handel w sieci. Prace nad kolejną aktualizacją, której jak można się spodziewać ze względu na długi czas oczekiwania, prawdopodobnie zostaną zakończone już niedługo oraz ze względu na duże zmiany oznaczone zostaną okrągłym numerem. Czego możemy się spodziewać po aktualizacji Google Penguin 3.0 ?

W ostatnim czasie Google ma tendencje do ujednolicania wszystkiego, począwszy od wyników wyszukiwania gdzie niedawno odebrali nam możliwość pokazania zdjęcia autora artykułu w serpach (authorship) przez testowanie zmiany koloru gwiazdek (rich snippets) z żółtego koloru na niebieski, aż po wprowadzenie regularnych aktualizacji Panda refresh, które dają ukaranym algorytmem Panda witrynom szanse na powrót do sprawiedliwego udziału w rankingu średnio raz w miesiącu. Czy to samo stanie się z Pingwinem?

Podczas ostatniego hangoutu, który wiele osób pominęło ze względu na to, że miał dotyczyć tylko tematów związanych ze stronami oraz wynikami wyszukiwań Google dla stron mobilnych, John Mueller po raz kolejny powiedział, że prace nad kolejną aktualizacją Google Penguin nadal trwają, inżynierowie wciąż starają się przyspieszyć datę jej uruchomienia ale wciąż nie jest gotowa przez co nie możemy się jej spodziewać ani dziś, ani jutro.

W trakcie tego hangoutu Baruch Labunski zadał bardzo ciekawe pytanie mianowicie, czy istnieje szansa na to, że inżynierowie próbują dostosować algorytm Penguin tak aby mógł być bardziej regularny tak jak ma to już miejsce w przypadku Pandy? John oczywiście nie potwierdza tego w pełni jednak zwrócił uwagę na to, że problemów z powrotami dla ukaranych Penguinem 2.1 witryn, które już naprawiły przyczyny ich nałożenia jest bardzo wiele. Cały PR Google również spada poprzez liczne zarzuty ze strony SEOwców, Matt Cutts niechętnie informuje o aktualizacjach algorytmów ponieważ czuje się źle z powodu, że wiele osób utraciło pracę i krąży nad nim miano tego złego, który za to odpowiada i cieszy się z takiego obrotu sytuacji. Zresztą nie ma się czemu dziwić, branża SEO również musi uświadamiać swoich klientów o karach i fakcie, że potrzeba więcej zmian na stronach i często pieniędzy aby zacząć wszystko praktycznie od nowa.

Dla niecierpliwych: pytanie pada w 34:20

Comiesięczne aktualizacje algorytmu Penguin mogłyby nieco uprościć sprawę i zniwelować tą roczną w ostatnim przypadku, a półroczną w poprzednich przepaść kiedy to wszelkie prace w kierunku odzyskania widoczności w wyszukiwarce nie dawały odczuwalnego efektu. To rozwiązanie może być całkiem dobre nie jednak nie wiemy jeszcze na pewno czy zostanie ono wdrożone. Na pewno wiele osób chciałoby aby aktualizacja nastąpiła już dziś aby podreperować nieco budżety i dowiedzieć się czy ostatni rok ciężkiej pracy przyniesie ze sobą jakiekolwiek rezultaty w postaci wysokich pozycji i dobrej widoczności.

W jednym z poprzednich hangoutów John powiedział również, że do tej aktualizacji zostanie wprowadzone coś extra. Czy chodziło właśnie o to, czy może dojdą jakieś nowe czynniki które będą wnikliwiej oceniać strony pod kątem źródeł linków przychodzących? osobiście stawiam na regularność i sygnały społecznościowe, być może także większy udział mentions, kontekstu wokół linku (dobra opinia czy zła) oraz linków nofollow z miejsc o wysokiej reputacji, które już dziś mają pozytywny wpływ na ranking całej witryny.

Powiedz innym o tym wpisie 😉

3 komentarze dla “Penguin i Panda raz w miesiącu?

      1. Nie mówił tego wprost … nie pamiętam tylko gdzie to było. Wspominał też, że już nie będzie oficjalnych informacji o updejtach. Chyba na którymś SMX mówił …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *