Dlaczego content marketing działa?

39 6

Głównym celem wszelkich działań w zakresie promocji i marketingu jest pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów między innymi poprzez publikację atrakcyjnych treści, które trafiają do znacznie szerszego grona odbiorców niż w przypadku ograniczania się wyłącznie do jednego medium czy też strony internetowej.

A co za tym idzie, content marketing jest pierwszym krokiem na drodze do budowania dobrego wizerunku i trwałych relacji z nowymi odbiorcami, którzy z założenia na samym końcu tej drogi mają stać się naszymi klientami (B2C) oraz partnerami biznesowymi (B2B).

W trakcie całej kampanii content marketingowej niezależnie od jej rodzaju, czy też będą to artykuły sponsorowane, infografiki czy jakikolwiek inny rodzaj przekazu, mamy bardzo dużą szansę na zdobycie szeregu profitów, które warto pokrótce omówić.

Część z nich wpływa na naszą markę, jej zasięg i sposób postrzegania przez odbiorców, część generuje dodatkowe zyski oraz klientów, a część nawet wpływa bezpośrednio lub też pośrednio (również dzięki behawioralnym czynnikom rankingowym) na widoczność naszej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie „Dla czego marketing treści działa i się opłaca?”

2

Zalety Content Marketingu

Jeżeli zastanawiasz się nad tym czy działania w zakresie promocji – marketingu treści dla Twojej branży mogą być dobre i skuteczne? to wiedz, że tak naprawdę nieistotne jest dla jakiej branży zostaną one przeprowadzone.

Należy je po prostu przeprowadzić dobrze, co udowadnia szereg case study, które zostały zrealizowane nieraz dla na prawdę trudnych branż.

Takich jak chociażby Pornhub (branża porno z wieloma ograniczeniami prawnymi w kwestii reklamy), gdzie temat zbytnio nie może być reklamowany, a jednak znalazło się wiele fajnych sposobów na to aby to zrobić i mało tego, uzyskać nieprawdopodobnie duży oraz pozytywny rozgłos, a także i linki z miejsc, które wcześniej były dla nich niedostępne.

 

Właściwa publiczność i nowi odbiorcy

Dzięki wybraniu właściwych, odpowiednich i zgodnych dla naszej branży oraz tematyki strony, miejsc na publikację treści, trafiamy do właściwej grupy odbiorców, która do tej pory znajdowała się poza naszym zasięgiem.

Korzystamy tym sposobem z zasięgu, widoczności i renomy właśnie tych miejsc, w obrębie których zdecydowaliśmy się opublikować treści, bowiem posiadają one własną, często bardzo dużą i stałą grupę wiernych odbiorców.

1

 

Dobry i wartościowy przekaz jest kluczowy

Najlepsze kampanie content marketingowe (o największym zasięgu) charakteryzują się idealnym trafieniem w potrzeby i zainteresowanie ich odbiorców. Pamiętajmy, że istnieje wiele tematów, które zostały już wielokrotnie poruszone i wyczerpane. Ich zasięg oraz popularność mogą być potężne jednak najlepsze tematy to te, które są świeże i wzbudzają nadzwyczajne zainteresowanie.

Dbając o dobry przekaz i dzieląc się z użytkownikami czymś co rzeczywiście ich interesuje, otwieramy drogę do poszerzania widoczności, zwiększania świadomości, a w niektórych przypadkach mamy nawet okazję na wykorzystanie potencjału, który oferuje marketing wirusowy (wiralowy).

Reasumując, aby działania w zakresie content marketingu przyniosły dla naszego biznesu maksymalne korzyści, powinniśmy skupić się na opracowaniu naprawdę wysokiej jakości, przydatnych i ciekawych treści, które ludzie chętnie czytają i polecają swoim znajomym.

 

Efekty prowadzenia działań Content Marketingowych

Niezależnie od tego czy w opublikowanych na portalach zewnętrznych treściach, umieścimy odnośniki kierujące do naszej witryny czy też nie, dobry marketing treści może zaowocować następującymi wartościami:

  • Wzrost zainteresowania marką / stroną internetową
  • Okazja na zdobycie dobrych / naturalnych linków
  • Zwiększenie zaufania i budowa wizerunku

 

Artykuły z linkami dofollow

W przypadku gdy publikacje zewnętrzne będą zawierały odnośniki kierujące do naszej witryny, możemy liczyć na dodatkowe zalety, którymi są między innymi:

  • Zwiększenie ruchu z odesłań
  • Pozytywny wpływ na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google

 

Artykuły z linkami nofollow

Publikowanie artykułów zawierających odnośniki reklamowe ze statusem nofollow, tylko pośrednio wpływa na widoczność naszej domeny, za co odpowiedzialne są głównie behawioralne czynniki rankingowe. Zatem jedyną dodatkową zaletą, na którą możemy liczyć w przypadku opublikowania dobrej treści jest:

  • Zwiększenie ruchu z odesłań
  • Zwiększone zainteresowanie marką / produktem

 

Artykuły bez linków

Wbrew pozorom jeżeli zdecydujemy się na promocję bardziej skupioną na samej marce czy też produkcie niż witrynie, również możemy liczyć na dodakowy ruch, który do niej płynie. Spowodowane jest to faktem iż użytkownicy będą wyszukiwać naszej strony za pomocą brandowych słów kluczowych, co naturalnie wpłynie na:

  • Zwiększenie ruchu z wyników wyszukiwania
  • Zwiększenie liczby zapytań brandowych i około brandowych

 

O czym musimy pamiętać:

  • Przemyślana strategia z akcentem na jakość
  • Trafienie dobrym przekazem do właściwej grupy odbiorców
  • Nasza strona również musi być dobra, ciekawa i przydatna
  • Call to action i dobry landing page to podstawa
  • Zwiększanie zasięgu dzięki nowym użytkownikom (łatwość shareowania w socialmedia)
  • Budowanie relacji z nowymi użytkownikami
3.7/5 - (4 votes)

39 komentarzy dla “Dlaczego content marketing działa?

  1. Zgadza się, takiej jakości content zawsze działa. Widać to również na przykładzie wielu bloggerów, którzy tworzą wartościowe i długie artykuły. I są pozytywnie odbierane przez czytelników 🙂

  2. Dokładnie, jak piszesz Łukasz. Content marketing jest w dzisiejszych czasach potężnym narzędziem o niesamowitej skuteczności. Należy jednak pamiętać, że strategia ta nie polega wyłącznie na tym, by publikować artykuły na portalach zewnętrznych np. za pomocą Whitepress, używając tylko atrybutu dofollow. Google na to patrzy nieprzychylnie. Należy jak najmocniej dywersyfikować profil linkowy. Raz udostępniać tekst z dofollow, raz z nofollow, czasem bez linku. Koniec końców i tak najważniejszy jest ruch do strony. A to można uzyskać za pomocą wysokiej jakości, merytorycznej i poradnikowej treści. Pozdrowienia!

  3. I całe szczęście, że trendy idą w stronę contentu. Oznacza to niechlubny koniec taktyk spamerskich, które jedynie zaśmiecały Internet…

  4. Zgadzam się z RTB. Dobrze, że krótkie, wyglądające jakby były pisane na kolanie teksty idą w odstawkę. Bo content is king nie bez przyczyny i dobry tekst może przyciągnąć naprawdę wielu odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów.

  5. Content marketing działa bo ludzie zwracać zaczęli uwagę na treść a nie tylko wygląd. Zresztą nawet google już pod uwagę bierze treść w wynikach wyszukiwania, już samo budowanie linków, tzw black hat seo nie działa jak kiedyś. Dlatego content marketing jest teraz strasznie ważny. Tutaj można przeczytać co PANDA przyniosła https://www.grupa-tense.pl/blog/rewolucja-pandy-i-czasy-swietnosci-content-marketingu-czyli-slow-kilka-o-dobrych-tresciach/ i jak dobre treść są ważne w obecnych czasach.

  6. Dobry Content Marketing zawsze będzie działać. Tylko trzeba spędzić naprawdę dużo czasu na przygotowanie kampanii… wielu tonie niestety chcąc szybko i tanio coś zrobić… A to nie tędy droga 🙂

  7. Obecnie użytkownicy zwracają ogromną uwagę na jakość przekazywanych informacji, dlatego przygotowanie wartościowych treści jest niezwykle ważne. Jest z tym na pewno dużo pracy, ale efekty wynagradzają każdą spędzoną nad obmyślaniem skutecznej strategii godziną.

  8. Odkąd google zaczął badać czynniki behawioralne swoich użytkowników teraz tylko content może zwrócić uwagę. Można dodać jakąś infografikę, bardzo pomocne 😉
    A może ktoś mi udzielić informacji, jak to jest z tym współczynnikiem odrzuceń ? Również bardzo ważny dla Google ?

  9. Trzeba pamiętać,że nie dla każdej firmy która chce się promować w necie content marketing będzie odpowiedni i co najważniejsze nie w każdej branży będzie stać klienta na kampanię content marketingową. Swoją drogą przydałoby się rozwinięcie artykułu o szacunkowe koszty content marketingu dla różnych branż 😉

  10. Tekst jest niewątpliwie interesujący. Swoją drogą nigdy nie zastanawiałem się nad tym, dlaczego Content Marketing działa. Można powiedzieć, że teraz widzę, iż to był błąd.

  11. Dobry i wyczerpujący wpis. Obecnie artykuł nawet bez linku w treści może dużo dać bo google zwraca większa uwagę na wejścia bezpośrednie oraz wejścia z serp po wpisaniu frazy brandowej.

  12. Neil Patel ostatnio mówił na swoim kanale o tym, że w 2019 przewiduje spadek skuteczności content marketingu. Zobaczymy, jak będzie, na pewno warto śledzić ten proces.

  13. Content na stronie ma wyjątkową moc – przekłada się na lepsze pozycje w wyszukiwarce, dodatkowo jest tworzony z myślą o odbiorcach. Tworzy się koło, zoptymalizowany tekst przekłada się na lepszą widoczność, a jego ciekawość i dopracowanie powodują, ze użytkownicy chętnie pozostają na stronę, to znowu daje sygnał wyszukiwarce, że strona jest wartościowa. Tak więc content, to bardzo istotny element strony i nie należy go traktować jedynie jako „zapełniacz”.

  14. Ludzie poszukują aktualnych danych dlatego w przypadku uaktualniania informacji w artykułach istotne jest dodanie daty modyfikacji. To pozytywnie wpływa na odbiór wśród czytelników.

  15. Ja osobiście powoli przestaję lubić aż tak długie i rozciągnięte wpisy. Zwłaszcza te z branży SEO. Chce przczytać coś w 5-10min szybko i wyciągnąć konkretne informację a nie czytać esej na 45min, albo pół książki dla dzieci 🙂

    A content marketing działa, bo Google jest jakby nie patrzeć wyszukiwarką tekstową, więc czemu miałby nie działać!

    1. Liczba znaków nie ma aż tak dużego znaczenia. Są zapytania, które wymagają wręcz krótkiej i zwięzłej odpowiedzi, co też wcale nie świadczy o tym iż są niskiej jakości. Najważniejsze to spełnić obietnicę, zadowolić użytkowników itp.

  16. Potwierdzam. Oby więcej wpisów z tak merytoryczną wiedzą.
    „Uczę się” marketingu, a taka wiedza jest dla mnie bardzo pożyteczna 🙂

  17. Content ma gigantyczny potencjał.
    Po pierwsze podnosi pozycje w Google, a dodatkowo zauważyłem, że ludzie wchodzący w artykuł często sprawdzają jeszcze inne rzeczy na stronie. Zastanawia mnie tylko dlaczego dla Google w każdej branży liczy się content. Przykładowo jaki content mógł by mieć zakład pogrzebowy?
    A teraz według mnie największa moc contentu. Piszę komentarz pod 3 letnim artykułem bo Google mi go podsunął i zaraz zobaczę resztę rzeczy na stronie.

  18. Najlepszym przykładem tego że content działa i jest królem jest to jak łatwo można znaleźć ten artykuł w Google. Mimo że ma już swoje lata to bardzo zwięźle opisuję zagadnienie contentu więc Google podnosi go w rankingu.

  19. z content marketingiem jest tylko jeden problem: trzeba na niego poświęcić sporo czasu a dodatkowo znać temat, o którym się pisze, efekt taki że content marketing przetaje być łatwy i darmowy, a zaczyna być trudny i kosztowny + algorytmy Google, które ciągle się zmieniają, szczególnie proponuję przeanalizować branżę farmaceutyczną albo finansową jakie tam cuda siędziały przez ostatnie lata w contencie,

  20. Cóż nikt nie powiedział, że będzie ze wszystkim łatwo. Dlatego też warto jest inspirować się takimi artykułami, jak ten z tego bloga. Pozdrawiam autora ponieważ fajną robotę wykonał.

  21. Nie jest łatwo dziś samemu i dobrze wypozycjonować stronę, ale dzięki takim ludziom jak ty Łukasz, możemy wiele się dowiedzieć, a dopiero potem skorzystać z profesjonalnej agencji SEO. Dzięki, pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *