Patrząc na wykres widoczności można w dużym stopniu oszacować kondycję serwisu jako całości. Nie zawsze spadki są drastyczne i następują z dnia na dzień. Tak było w przypadku tego sklepu gdzie pomimo ciągłej inwestycji we współpracę z największymi agencjami SEO, klient nie uzyskał zadowalających wyników.
Ogólna tendencja spadkowa z kilkoma momentami większych cięć powinny być jasnym sygnałem do tego aby porozmawiać z agencją o obecnej sytuacji oraz dalszych planach. Natomiast jeżeli w przeciągu kolejnych ok. 6 miesięcy tendencja widoczności nie zmienia się na lepsze, jedynym wyjściem są konsultacje zewnętrzne i zmiana agencji.
Osiągnięte wyniki
Krótko o kliencie
Klient zgłosił się z zapytaniem o analizę i informację na temat ewentualnych kroków, które należy podjąć aby odwrócić tendencję spadkową i sprawić, że budżet wydawany od wielu lat na działania SEO, zacznie się zwracać.
Rekomendacje SEO
Plan główny:
- Quick wins (wykorzystanie czynników rankingowych i wprowadzenie zmian, które przy niskim koszcie dadzą szybkie efekty wpływające pozytywnie na sprzedaż)
- Konsekwentne podnoszenie jakości każdego rodzaju podstron (głównie kategorie i produkty) za pomocą optymalizacji seo
- Sukcesywne korygowanie błędów technicznej optymalizacji seo
- Wprowadzanie ulepszeń i nowych znaczników
- Dostosowanie sklepu do nowych standardów
- Inne
Plan poboczny (nie mniej ważny):
- Duża liczba analiz każdego z możliwych aspektów SEO
- Wprowadzenie zmian wynikających z powyższych analiz (np. usunięcie filtrów algorytmicznych, blokujących widoczność na ważne słowa kluczowe)
- Odzyskanie utraconych sygnałów rankingowych
Efekt wdrożenia rekomendacji SEO


