Pozycjonowanie sklepu w branży beauty

Spadki będące następstwem aktualizacji typu Google Core Update, bardzo często związane są z dużą ilością zaniedbań w zakresie SEO. Ich odnalezienie oraz naprawienie (o ile można to tak nazwać) wymaga bardzo dużo czasu i nakładu pracy, pomimo braku rychłych efektów.

Na te jednak warto czekać i cierpliwie podnosić jakość serwisu jako całości, ponieważ brak takich działań może spowodować, że przy kolejnym update, sytuacja jedynie się pogorszy.

Osiągnięte wyniki

+ 0 %
Wzrost liczby słów w TOP3
+ 0 %
Wzrost liczby słów w TOP10
+ 0 %
Wzrost liczby słów w TOP150

Krótko o kliencie

Klient zgłosił się po widocznym na wykresie spadku (tuż przed żółtym polem) w celu konsultacji obecnej sytuacji. Wstępne analizy wykazały bardzo rozległe problemy z jakością i dostosowaniem witryny do aktualnych na tamten dzień, standardów.

Spadek nastąpił w maju 2020 roku, w okresie w którym Google wdrożyło aktualizację typu core update, przez co nawet po naprawieniu przyczyn redukcji widoczności, odzyskanie jej jest możliwe dopiero podczas wdrożenia kolejnej aktualizacji tego typu.

Aktualizacje typu core update posiadają również drugi problem z punktu widzenia SEO, mianowicie nawet precyzyjne odnalezienie i skorygowanie wszystkich (a jest tego przeważnie wiele) problemów to nie wszystko. Google musi bowiem zaktualizować dane o witrynie, co w przypadku dużych serwisów, z obniżoną oceną jakości, trwa bardzo długo.

Wdrożone poprawki i działania SEO

Po kilku konsultacjach, klient postanowił podjąć współpracę SEO w pełnym zakresie. Przez cały okres współpracy (żółte pole), przeprowadzonych zostało wiele zmian, jednak ich wdrażanie odbywało się bardzo stopniowo.
  • Analiza linkowania i odsunięcie witryny od ryzykownej granicy (filtry algorytmiczne)
  • Usunięcie problemów związanych z niską jakością
  • Reorganizacja zarządzania zduplikowaną treścią
  • Zwiększenie jakości podstron docelowych globalnie
  • Dodanie zoptymalizowanych opisów
  • Rezygnacja z niekonwertujących słów kluczowych
  • Naprawienie wielu problemów w zakresie technical SEO
  • Optymalizacja nagłówków i meta znaczników
  • Wprowadzenie i lepsze wykorzystanie dodatkowych znaczników rozszerzonych
 

Efekt wdrożenia rekomendacji SEO

Wzrost o 247% liczby słów kluczowych w TOP3 (1 082 dodatkowych słów kluczowych).
 
Wzrost o 177% liczby słów kluczowych w TOP10 (4 756 dodatkowych słów kluczowych).
 
Wzrost o 81% liczby słów kluczowych w TOP50 (18 252 dodatkowe słowa kluczowe).